Ljudmattor
Autospela
Lyssna
Hämta
Ljudkurva
1841
Big very sad and slow (Mikael Svanevik)
Långsamt Big sad arpeggio med slutgiltlig känsla. Cittra klingar med i slutdrone. Avtagande.
03.25
1840
Big sad zither backdrop (Mikael Svanevik)
Cittra och santor i en glittrande solnedgång. Ljus och mörk. Droppande slut.
02.41
1826
Big sad backdrop (Mikael Svanevik)
Flerdimensionell kuliss. Cittra, gitarr, radio-frekvenser och mellotron. Sökande, unrande.
03.44
1823
Big herald drone (Mikael Svanevik)
Drone som förebådar något stort.
00.40
1496
Alarming timeline (Mikael Svanevik)
Oroväckande och alarmerande tidslinje som inte bådar gott.
01.41
1676
Landscape and bass (Mikael Svanevik)
Episk och målande med glas-percussion, el-piano och andra texturer.
03.43
1632
Spatial vibes (Mikael Svanevik)
Pockande och lätt isig vibrafon som trummar fram tid och rum.
03.18
1829
Big sad killing (Mikael Svanevik)
Ett dödligt crecendo. Illavarslande och obönhörligt slut.
00.33
1471
In harmony with strings (Mikael Svanevik)
Symfoniska, öppna klangmattor som vävs in i varandra. Klang som som rymmer allt.
02.47
1694
Tune in tune out (Mikael Svanevik)
Tvenne toner av sinus-natur som ger och tar. Smeksamt och plastigt på samma gång.
01.56
1641
Vibraphonic rain (Mikael Svanevik)
Vibrafon droppar fram tid och rum i ett stillsamt rum.
03.48
1406
Noise suspense (Mikael Svanevik)
Knarr, vibrafon och sträv stråke formar pockande allvar.
01.08
1691
Spots from above (Mikael Svanevik)
Marimba i ett hypnotiskt universum. Droppar i i ett ljust hål. Ringar på vattnet.
03.16
1538
On and on (Mikael Svanevik)
Loop med vaksamt daller med brus. Om och om igen. Samma samma. Hypnotisk.
03.19
1686
Pulse during REM (Mikael Svanevik)
Elektrisk puls som bänder isär två toner och som sätter samman dem omvartannat.
02.17
1643
Marmelade vibraphones (Mikael Svanevik)
Drömsk vibrafon, vibrerar ut klanger och svävar omkring.
01.53
1732
Snare drum dreams (Mikael Svanevik)
Virveltrummor och orkester i endräkt. Andas fram evig tid. Syrerik och milt laddad.
03.29
1684
Overwater world (Mikael Svanevik)
Undervattensvärld genom ett par synt-glasögon. Vrider sig sakta fram modalt.
03.19
1682
Oil painting with bass (Mikael Svanevik)
Glaspercussion och synt målar ett landskap tillsamans. Rör sig kring en gemensam punkt.
02.33
1583
Human voltage (Mikael Svanevik)
Maraccas håller tiden. Strängar håller spänningen. Ett milt järngrepp av få toner.
03.32
1677
Lighthouse deep down (Mikael Svanevik)
Ljud som tränger upp i mörktret. Som en underjordisk fyr.
04.27
1672
Ethereal walz (Mikael Svanevik)
En hypnotisk ljudmatta i dold vals-takt.
02.17
1670
Bells and drone (Mikael Svanevik)
Klockor och droner i stora klungor. Rör sig framåt i cirklar.
02.23
1601
Sound printing (Mikael Svanevik)
Elektrifierada 4-delar med oförtruten framåtrörelse.
01.58
1581
End of time (Mikael Svanevik)
Ond bråd död, formulerad av sonar ljud som leder in i inferno av brus och plötslig intighet.
02.16
1580
Elements of truth (Mikael Svanevik)
Maraccas som sekundvisare i ett öppet, lätt melankoliskt ljudlandskap. Betraktande.
03.17
1578
Deadlight (Mikael Svanevik)
Stålsträngar och håller spänningen. Flageoletter blir nödljus i osäker harmoni.
02.23
1551
Darker arpeggio (Mikael Svanevik)
Arpeggio från Wood theme spelat på glas
02.05
1532
Ambient dystopia (Mikael Svanevik)
Dystopisk, entonig gitarr omgiven av svag orkesterklang och klang av stad
02.08
1546
Switching chords (Mikael Svanevik)
Strävsam rytm som inte viker av. Oförtruten, hypnotisk och egensinnig. Ändrar riktning.
02.24
1744
White noise pulse (Mikael Svanevik)
Vitt brus surfar fram i en i stadig puls puls. Obehaglig eller neutral. Formerat oljud.
03.01
1548
Tumbler loop (Mikael Svanevik)
Loop av vipp-brytar-rytm. Pockande. Neutralt daller. stämmningsfull.
04.55
1747
Angels defined (Mikael Svanevik)
Ett rum utan tak. Pedal steel möter orkester i en stillsamt himmelsk titel.
03.10
1510
Vinyl ending (Mikael Svanevik)
Knastrig vinyl som gått förbi alla spår men hittar andra ljud istället.
02.55
1745
A kind of universe (Mikael Svanevik)
Ett musikaliserat universum. Ett oändligt rum. Efterklang av mänskliga öden.
02.21
1830
Big sad pre killing (Mikael Svanevik)
Storslagen och illavarslande ljudmatta med sakrala inslag.
02.20
1844
On the other side (Mikael Svanevik)
Himmelsk ljudmatta med insvepta förhoppningar och ljusa drömmar - på andra sidan?
02.16
1731
Snare and noise faster (Mikael Svanevik)
En i raden av trummor som trummar tid. Med noise som gråläggare.
02.26
1509
Timeline nr 5 with piano (Mikael Svanevik)
Ytterligar ett ur med klanglighet. Här i samklang med ett piano som cirkulerar runt.
02.30
1729
Noise by noise (Mikael Svanevik)
Oljud som choppats till begriplighet. Entonig puls som fräser på.
02.26
1508
Timeline nr 5 (Mikael Svanevik)
Ur med stiliserad klanglighet. Evig och stillsam tidslinje.
02.41
1725
Drums and radio (Mikael Svanevik)
Trummor som balanserar radiovågor i ett frekvensaktigt collage. Laddat och svepande.
01.07
1507
Timeline nr 1 (Mikael Svanevik)
Tidsklang pulserar tid tillsammans med en stillsam cittra
02.09
1724
Deep drumming (Mikael Svanevik)
Mild och spänningsladdad titel som rör sig. Mörka, episka stråkar bygger en intrig.
02.42
1502
Neighbours (Mikael Svanevik)
Disparat ljudmatta med hissmusikgrund. Inne i en psykos, grannars ljud, drog etc.
01.53
1722
Brushes like wind (Mikael Svanevik)
Vispar som vispar fram vind med långsamma rörelse mot skinnet. Svepande.
02.33
1499
Firebells (Mikael Svanevik)
Elfängd ljudmiljö med knaster och olycksbådande klocka. Under ligger drone av allvar.
01.23
0971
Kissing clouds (Mikael Svanevik)
Ljudväv, pianoloop och försiktig melodi andas tillsammans i en något melankolisk miljö.
03.07
1721
Bassdrum and signals (Mikael Svanevik)
Bastrumma och ljud från NASA bildar en nästan naturalistisk miljö. Mjukt mystisk.
03.17
1497
Burning time (Mikael Svanevik)
Ljudmatta med spänning före något, eller i efterdyningarna. Osäker mark.
02.03
Sida 1Sida 2Sida 3  Sida 4  Sida 5Sida 6Sida 7Sida 8Sida 9